5.11.2008

Wanted: Uusi mukava asunto

Oon jo jonkun aikaa kaivannu keikoilla käymistä. Pari vuotta sitten tuli käytyä aika useinkin ja se oli tosi kivaa, mut nyt se on jotenkin jääny. Ehkä siks ettei kukaan mun kavereista oikein oo innostunut siitä, saati sit tykkää mun kanssa samoista pändeistä. Nyt ollaan kuitenkin menossa kattoo sunnuntaina Cut Copya Tomin kanssa ja sit viikonpäästä maanantaina Wolf Paradea Ilmarin kanssa.


Toi eka on siis Cut Copy ja toka Wolf Parade. Toivottavasti tulee kivaa ja en oo kyllä yhtään päättäny vielä otanko kameran mukaan. Siis pikkukameran otan ainaki, mut tosta kunnon kamerasta en osaa yhtään sanoa. Tekis mieli ottaa, mut sit puolet keskittymiskyvystä menee vaan siihen et tuleeko hyvii kuvii vai ei. Lisäks se kamera on mulla töissä ja tuskin saan aikaseks tuotuu sitä kotiin ainakaan tällä viikolla.

Yks tosi iso ongelma on kans et mitä mä laittasin sinne päälle. Kun en oo ollu aikoihin keikoilla niin en muista enää ees miten sinne pitää pukeutua. Onko siellä kylmä vai tuleeks kuuma. Onneks ei tarvi enää miettii et haisee vaatteet aamulla tupakalle. Joo ja hei viel yks ongelma. Ollaan menossa lauantaina Porvooseen ja se Cut Copyn keikkahan on siis sunnuntaina. Miten mä muistan lähtee sieltä tarpeeks ajoissa ja ihan varmaan mua ei sit huvita yhtään lähtee vaik tiiän et siel on kivaa. Se on vielä niin myöhäänki. Miks keikkojen pitää olla nii myöhään. Mielestäni päivällä olisi hyvä aika.

Mulla on nyt alkanut pikku hiljaa olla taas tekemistä töissä. Pari viikkoa oli aika hiljaista. Tai no, tekemistä on kyllä ollut melkeen koko ajan, mut nyt on jopa jotain ylös kirjattavaa mun luonnoslehtiöön, johon en siis koskaan luonnostele mitään. Tästä puutteesta olen muuten erittäin kateellinen niille, jotka pystyy luonnostelemaan kaikki ideat heti, kun ne mieleen tulee. Oon yrittäny kantaa joskus lehtiöö mukana, mut se on yhtä tyhjän kanssa.

Aloin nyt näköjään kirjottaa tätä vaikka piti kirjottaa ensin Ukin isänpäiväkortti ja etsi jostain käsiini mummun ja ukin uusi osoite. Mulla oli niin sellanen kutina, et oon saanu niiltä osotteenmuutoskortin ja se on lojunu tossa meidän tietokoneiden välisen hyllykön päällä ja sit joskus siivotessani oon sen siirtänyt jonnekin. Ei liene kuitenkaan yllättävää, etten onnistunut sitä hyllyn syövereistä esiin kaivamaan. Jos näkisitte tuon hyllyn (varmaan melkeinpä kaikki lukijat onkin sen nähny) tai tiiätte miten siistiä meillä yleensäki on, ette enää ihmettelis. No, Fonecta Finder tietää ja osote löysi paikkansa kuoresta. Jouduin käydä ostamassa ruman postimerkinki Ärrältä, kun olin hukannu jonnekin yhtä loistavaan jemmaan mun viimeiset Kustaa Saksin merkit. Jos toi nykyinen on rumempi, niin ainakin se sopii tunnelmaltaan paremmin tuohon kortin yleisilmeeseen, joka on melko rauhallinen ja luonnonläheinen, mitä ei taas voi millään sanoa Saksin merkeistä. Osaan kirjottaa tosi ihastuttavia lauseita näköjään.

Tänään sattu aika hauskasti muuten, kun käytiin Dan San Delistä (eli Kakkukakkusesta) ruokaa, kantsii käydä jos sattuu Lauttasaareen, on muuten paras (ja ainoo) ruokapaikka missä oon käyny vähään aikaan. Mut nii, siellä on yleensä aina jälkkäriks kaikkii tosi ihania kakkuja, kun siinä samassa yhteydessä on Kakkukeisarin leipomo ja myymälä. No me ei tietenkään saatu kakkua, kun otettiin ruoat mukaan. Sit ihmeteltiin toimistolla et onpa meille laitettu paljon sämpylöitä, kun oli semmonen pahvipussi täynnä. Aloin sit kaivaa sieltä omaa sämpylääni, joka muuten lojuu edelleen tossa mun pöydällä koskemattomana (ajattelin yllättää sillä Niklaksen). Nii äh, nää lauseet on nii koukeroisia ja poukkoilevia, etten tiiä mihin väliin tulee piste ja ehdin aina unohtaa mistä oon kertomassa. NONIIN BACK TO BISNES! Siellä pussissa oli kaks sämpylää ja kaks ihan sika isoo voisilmäpullaa. Oli muuten hyvii, kiitti niistä, kelpaa myös jatkossa.

Sit töiden jälkeen käytiin Tomin kanssa kattoo jotai uutta luilautatavarakauppaa Uudenmaankadulta, mut ei se ollu avannu vielä. Tomi kävi sit sovittaa jotai maailman ruminta (ei siis semmosta rumaa mikä ois jo siisti rumuutensa takia) haalaria. Onneks se oli sille liia iso. Vaik ei pelkoo et oisin joskus joutunu sitä kattelemaan, kun enhän mä enää koskaan pääse laskemaan. Tosin tänä talvena vois taas koittaa onneaan, jos tulis lunta. Nyt kun on taas varaa moiseen.

Rahasta tulikin mieleen, että jos joku haluaa alkaa harrastaa seinäkiipeilyä ja jopa tietää jonkun suht halvan paikan sille niin tuun mielelläni mukaan.

Ollaan muuten ettimässä uutta kämppää, joten jos tiiätte jostain ihanalta paikalta mukavan kodin niin vihjatkaa. Tässä tulee tarkemmat speksit unelmakodista tai näillä faktoilla mä etin aina netistä enkä koskaan löydä mitään sopivaa. Saa siis olla vuokra tai oma. Vuokra enintään 900 e, mielellään kuitenkin paljon vähemmän, oma kämppä alle 200 000 e. Huoneita sais olla vähintään kolme ja lisäks kaikki nää perus keittiöt ja kylppärit. Tilaa mielellään lähemmäs 70 m2, oikeestaan yli 70 neliöö ois passelimpi. EI ammetta, pitää mahtuu astianpesukone ja lattiassa pitää olla laminaatti tai parketti, mielellään tummaa puuta. Parveke on myös löydyttävä, lasitettu ois jees mut siitä ollaan valmiita tinkimään, jos kyseessä on vuokrakämppä. Nii ja saunaki ois mukava lisä. Nää kaikki jos sais ja sijainti vielä mieluiten jollain rauhallisella alueella Helsingin puolella, mistä kuitenkin ois hyvät kulkuyhteydet keskustaan. Käpylä, Viikki, Oulunkylä, Arabianranta... vuokrakämpän sijainnin suhteen ei olla ihan yhtä nirsoja, mut mitää Kontulaa on sit turha ees läpällä ehdottaa. Nyt kun lukee näitä kriteereitä niin kuulostaa aika utopisteselle, mut kyl mä jaksan vielä uskoo et tommonen jostain kiven alta löytyy.

Eikun siis kämppäjahtiin ja ens kerralla lupaan kirjottaa vähän nätimminjärkevämpiä lauseita.

4 kommenttia:

Jutta kirjoitti...

Kyllä mä voin lähtee keikoille kun alat tykkään mun kaa samasta musiikista :)

Unknown kirjoitti...

seinäkiipeilyä on ainakin yliopistoliikunnan tiloissa, esim. kumpulan kampuksella. ois ihan siistiä kokeilla, jos jaksaisin itteäni nostaa. :)

muuttakaa viikkiin <3

Unknown kirjoitti...

ai niin, mikä skate on!

Taru kirjoitti...

Ilmari:
Soitetaan ehkä huomenna yhestä Viikin kämpästä. Sit toisii ollaan haettu ja niiden haku loppuu 15. päivä.

Ja Skate on Xboxin rullalautailupeli.