28.11.2008

Asuntoesittelyjä

Mun piti jokaisena lumisateisena päivänä ottaa yks tietynlainen kuva, jonka oon halunnu jo pitkään ottaa. Tää on kuitenkin ainoo kuva lumesta joka mun kameraan pääty. Voi hitto että sitä jaksaa olla laiska ja huonomuistinen. Koskaan valosan aikaan mulla ei ollu kameraa mukana ja sit jos oli niin oli loskapaskaa tai ei satanukaan lunta. No, mä lupaan ottaa sen kuvan sit seuraavan kerran kun tulee lunta.

Tällä hetkellä ulkona näyttää tolta ja partsilla tarkeni villatakissa, kun seisoi ovenraossa. Oon ollut nyt tän ja eilisen päivän sisätiloissa flunssasena, joten pieni happihyppy edes partsille tuntu niin hyvälle et nappasin sit samalla pari muutakin kuvaa meidän partsilta.


Huomaatteko miten ihanat näköala meillä on. Etenkin kesällä on vielä lisäks ihanat ääniefektit hivelemässä korvia, kun naapurin penskat riehuu tossa pihassa. Melkeen samanlainen meteli siellä kyllä taitaa olla näin talvellakin, mut sitä ei niin helposti kuule kun ei tarvii pitää ikkunoita ja ovia auki.

Tässä kuvassa näkyy meidän hieno säilytysjärjestelmä. Se on siis oikeesti semmonen kukkateline, jonka edellinen asukas oli vienyt roskakatokseen ja mä topakkana tyttönä raahasin sen samantien takasin. Se on niin ruma et se pitää peittää tollasella kankaalla. Tosin eipä ne tavaratkaan tuolla hyllyssä mitään komistuksia oo. Meillä oli ennen myös edellisen asukkaan myös roskakatokseen hylkäämä kyllykkö tuolla, mut se ei enää nykyään mahdu tonne, kun tossa just kuvan ulkopuolella on jumalottoman iso ja ruma sähkögrilli (joka muuten varmaan pitäis kärrätä sisään ennen kun se saa jonkun kosteusvaurion). Sit tossa näkyy meidän hyvin tälleen talvisin pärjäävät yrtti-istutukset. Ok, ei ne oikein pärjänny kesälläkään. Oiskohan rakuuna ollu ainoo joka jotenkin sinnitteli ja sekin heitti henkensä samantien kun syksyllä kaivoin sen tuolta mullastaan ylös ja toin sisään. Nii ja noi laatat on jotain ihan hirveetä. Siis onhan ne nätit tuolla ja kaikkee mut voi hyvä jumala mikä homma niiden laittamisessa paikalleen oli vielä sillon kun ei ollu vielä parvekelaseja ja ne piti talveks ottaa pois. Niihin pitäis varmaan kirjottaa kokoamisohjeet toiselle puolelle ens kerran kun ne joutuu repimään tuolta ylös.

Innostuin sit samalla kuvailemaan meidän kämppää muualtakin. Nä kuvat on ihan kauheita, joten herkkäsieluiset sulkekoot silmänsä. Ajattelin ottaa illalla näiden vastineeksi kuvat, joissa meillä on oikeesti siistiäkin. Niklas on illan työpaikkansa pikkujouluissa, joten mä päätin et tänään siivotaan.

Tässä on meidän olkkaria. Huomatkaa et oon ollu kipeenä, ei noi viltit ja peitot oo tuolla normaalisti. Toi peittokin on ollu tossa vaan siitä lähtien kun vaihdoin mun kesäpeiton talvipeittoon ja toi kävi partsilla tuulettumassa. Sit se oli jonkun aikaa jollai tuolilla nätisti viikattuna kunnes tulin kipeeks ja otin sen uudelleen käyttöön. Siitä on ehkä kuukaus, vai kaks. Ups.

Sit tuol taustalla näkyy se paljon parjattu tietokonepöytien välissä oleva hyllykkö. Ei se nyt niin kauhee oo, vai mitä. Haha, eipä. Tossa ihan etualalla on Niklaksen lopputyökamoja esim. mun rakentaman valopöydän osia. Siis ne on noi laatikot, jos ette tajunnu. Niiden väliin kuuluu kirjasvalolamppu selälleen ja päälle tollasen seinällä olevan kehyksen lasi. Toimii kun junan vessa paitsi ei voi painaa yhtään tai se lasi hajoo. Sit ois mun kitaravahvistin, jota kukaan ei oo käyttäny kahteen vuoteen, mut Niklas ei anna mun myydä sitä. Otin siitä jo kuvatkin kertaalleen Huuto.netiä varten ja kirjotin tekstinkin, mut tossa se lojuu vieläkin. Oon kyllä sanonu et se sais laittaa sen sit ees jonneki vähän järkevämpään paikkaan, mut onhan se aika kätevä suoja tossa ettei chinchillat pääse sohvan alle :) Onneks meidän muut sohvanalussuojukset ei näy tässä kuvassa.
Tossa ois sit kuvaa meidän makkarista. Ihan hirvee sotku. Suurin osa tosta kamasta on menossa kirppikselle (varattiin pöytä Valtterista tammikuuks, tervetuloa penkomaan!) En ees kehtaa laittaa tota toista kuvaa, missä näkyy mun pukeutumiskohta. Siinä on semmonen viiden sentin kerros vaatteita lattialla. MUT! Nekin aion tänään siivota pois lojumasta. Näistä saa aika hyvän kuvan siitä miks me tarvittais se uus kämppä. Ei oo tilaa piirtää ja väsätä, ei oo tilaa mun vaatteille ja romuille. Mulla on nyt kaks pientä vaatekaappia, jotka on eripuolilla makkaria ja sinne toiselle on oikeesti ihan mahdoton päästä. Keittiön kuvia mä en kehtaa enää laittaa, kun alko nolottaa niin paljon. Siellä ei kuitenkaan oo ku tiskiä, joten kaikille lienee ihan tuttua.

Yritin eilen soittaa yhestä kämpästä Pihlajamäessä, mut en saanu yhteyttä siihen puhelimeen. Sinne voi soittaa vasta kolmen jälkeen, joten pitää kohta yrittää taas. Laitoin kyllä eilen sinne tekstiviestin jo et oltais kiinnostuneita, mut ei oo kuulunu mitään. Toivottavasti se kämppä ei oo vielä menny. Sit äsken tuli mailiin ennakkonäyttökutsu Haagaan, 850e ja yli 60neliöö. Hitsi se vaikutti kivalle ja lupaavalle, mut Niklaksella ei oo niin paljoo rahaa, joten en uskalla ees linkittää sitä sille. Se on muutenkin kieltäny mua etsimästä kämppiä ja etenkään näytämästä niitä sille.

Yyh mä niin tahdon täältä pois. Eilenkin taas yläkerran naapurit veti perussetit. Ensin nainen huutaa palosireeninä, sit mies kääntää musiikit täysille ettei kuuluis. Jepjep, ihan tervettä meininkiä. Pitäis varmaan ilmottaa tosta jonnekin. Tietääkö kukaan minne kannattais; isännöitsijälle, huoltoyhtiöön, Vvolle vai suoraan vaan poliisille? Sinne ovelle en kyllä uskalla lähtee, tiiä mistä lautasesta tulee päähän.

1 kommentti:

Jutta kirjoitti...

kyllä mun mielestä siinä sohvalla oli joku peitto sillonkin kun mä teillä viimeks kävin :D