24.3.2009

Cry, cry, cry

Mulla on ihan kauhee ulkomaille muutto -kuume. Vähän ois ihaninta päästä jonnekin, oikeestaan minne vaan hetkeks pois täältä. Rahan eteen vois tehdä kans jotain vaan, ei niin välii. Kunhan ois erilaista, kun aina tätä samaa. Oon katellu yhden kaverin kuvia, joka asuu Espanjassa ja ollut nyt pari päivää niin kateudesta soikeena.

Kelpais mulle ihan vaikka viikon tai parin päivän reissukin jonnekin? Oon viime päivinä mm. ikävöiny Kreikkaan ihan sikana. Oltiin siellä siis öö mitä siitä nyt on, pari vuotta sitten(?). Laittaisin tähän vähän kuvia sieltä teille näytille, mut ne taitaa olla kaikki kotosalla. Voin lisätä niitä myöhemmin illalla tähän jos haluutte, haluutteko?

MUT HEI! Voisko joku suostutella Niklaksen lähtee mun kaa hetkeks täältä pois?

Sen sijaan, et kevään edistyminen parantais mun matkustuskuumeen, sataa lunta. Voi pölhö, sanon minä. Kuka lupas tämän nyt? Oon ostanu kesää varten jo parit kengätkin, niin mielestäni siinä ois jo tarpeeks aihetta kesän edistämiseksi. Ens viikonloppuna vaihtuu kesäaikakin ja silti lunta tulee, grr ei käy tää mulle. Barrikaadeille mars!

Lohdutukseksi tehtiin eilen illalla pikkulettuja sadalla eri täytteellä. Niklas ois halunnu vohveleita ja koska mulle oli oikeestaan ihan sama, käskin sen tehdä taikinan. No Niklas teki ja sit kysy multa voiko laittaa vohveliraudan päälle. En tiiä mistä tajusin kysyy siltä, et tekihän se varmasti oikeen ohjeen mukaan sen taikinan, mut onneks tajusin. Se oli nimittäin tehny lettutaikinan eikä vohvelitaikinaa. Sain sit paistella pitkästä aikaa lettuja vohvelien sijaan, ei sillä et vohveleitakaan ois tullu ihan heti syötyä. Oli ihan mukavaa touhua ja kävi ehkä jopa nopsemmin kuin vohvelien paistaminen. Täytteeks meillä oli mummun tekemää porkkanavattuhilloa (eli köyhänmiehen lakkahilloa, kuulemma), joka kyllä jäi multa syömättä, kun aloin kuvittelee et se maistuu oudolle. Sit oli lakkahilloa meidän leipäjuustojälkkäristä ylijääneenä, vattuhilloa, kermaa, omenahilloa jota on joskus ostettu omenasoseen kaipuuseen mut ei oo kyl yhtään sama asia ja sit oli vielä ihan vaan sokeria. Oltiin syöty "kevyeks" iltapalaks ennen lettuja sunnuntaisten tortillojen jämät, joten noita lettuja jäi vielä ihan sikana yli tälle päivälle. Saa tulla syömään.

Meiltä löytyy muutenkin nyt kaapista liikaa herkkuja, kun innostuin vähän viikonloppuna kaupassa shoppailee, kun Niklas ei ollu mukana. On juustoja ja suolakeksejä, patonkia ja tsatsikia ja sit vielä noi letut.

Tänään meidän piti mennä kuluttamaan noista kaikista herkuista kertyneitä kiloja uimahalliin, mut Niklaksella on niin paljon töitä, ettei se ehdikään. Hmh, uiminen kun osoittautu mun uudeks lempilajiksi. Paitsi että mun nimetön ja pikkusormi tulee siitä kauhomisesta kipeiks, kun ne taipuu sillein hassusti erilailla kun normaali-ihmisillä. Aattelin et oisin menny sit lenkkeilee illalla, mut äsken olinkin hierojalla ja eiks nii, et hierojan jälkeen ei saa samana päivänä urheilla tai siitä ei oo mitään hyötyä? Voisin kyllä ees siivoo meillä kotona vähäsen, käy kai sekin urheilusta.

Niinku kaikki on varmaan jo ehtiny lukea Jutan blogista, en jaksanu sunnuntaina lähtee kattoo Hivesiä Nosturiin. En ymmärrä miks kaikki parhaat keikat pitää aina olla tiistaisin, torstaisin tai sunnuntaisin. Siis ihan peestä. Keskellä viikkoa ei koskaan voi olla missään myöhään, ei kyllä sunnuntaisinkaan. Lisäks sunnuntai on vielä maailman laiskin päivä. Miten kukaan olettaa et sillon jaksaa nostaa peppuaan sohvalta etenkään illalla? No onneks oon nähny Hivesin jo niin monta kertaa ettei harmittanu, et se jäi nyt väliin. Ens kerran sit.

Oon muuten luvannu lähtee Jutan seuraks ens kuun alussa kattoo Deep Insightia Tavastialle. Se taitaa onneks olla perjantai, mut oon yrittäny kyl siitäkin lipusta päästä eroon. Jutta näytti mulle niiden uuden videon ja voi ei, mitä ne on menny tekee itelleen. Se musiikki on menny niin sata askelta taaksepäin ja video on kauheeta kuraa. Vähän sama reaktio mulle tuli uudesta Damn Seagullsin levystä, jonka kuulin viikonloppuna. Naurettiin Niklaksen kanssa ruuanlaiton lomassa, et kuulostaa ihan gospelille ja vaihdettiin bändiä. Sanoituksetkin oli ihan kun jotain Jeesustelua. Ei ei ja ei. Mikä kaikkia vaivaa? Miks mun lempi pändit pitää aina pilata jotenkin. Deep Insight ei sentään oo koskaan ollu mun lemppareita, mut onhan sekin harmi et niistä on tullu tollasii muka muodikkaita wannabe The Rasmuksia.

Hmh. Enköhän mä nyt oo valittanu teidät jo ihan tainnoksiin joten ens kertaan vaan sit. Sillon lupaan jotain kuviakin taas laittaa. Tai no ei kyl uskalla lupaa mitään, mut koitan parhaani.

1 kommentti:

Jutta kirjoitti...

Mä vaadin tähän niitä kreikkakuvia! En oo kyllä ihan varma, onko se hyvä idea oikeesti...